خرما برای کبد چرب

چهارشنبه 2 مرداد 1398
8:36
کاظم

در ایران نخل و خرما از دوران باستان و پیش از هخامنشی کشت می‌شده. در ادبیات ساسانی از جمله در کتاب بندهشن از نخل یاد شده‌است. منابع چینی از ایران (در زبان ایشان بوسی، تلفظ چینی پارسی) به عنوان سرزمین نخل خرما که در نزدشان به نام عناب پارسی و عناب هزارساله مشهور بوده، یاد کرده‌اند. در پایان سده نهم میلادی، نخل خرما را از ایران به چین برده و در آنجا کشت کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی اسپانیا پیشینه بیشتری در کشت خرما دارد.

Image result for ‫فواید خرما‬‎


از برگ و شاخه درخت خرما سبد و زیرانداز تهیه می‌کنند. از هسته آن نان و از میوه خرما شراب و عسل. مردم صحرا هسته درخت خرما را آرد کرده و از آن نان می‌پزند یا در این هسته را بو داده و از آن به‌عنوان قهوه استفاده می‌کنند زیرا دم کرده آن بسیار مطبوع است و یا حتی این در را در آب برای چند روز خیس کرده و به‌عنوان غذای مقوی به شتر های خود می‌دهند.


خرما برای کبد چرب

خواص بسیار خرما بر هیچ کس پوشیده نیست، کسی را پیدا نمی کنید که نداند که خرما چقدر مفید است، حتی در آیات قرآن هم در مورد خرما صحبت شده است، اما آیا خرما برای کبد چرب هم مفید است ؟

نباید در مصرف خرما زیاده روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن موجب آسیب به کبد و طهال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان ها می شود. در خوردن آن افراط نکنید، چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.


چه افرادی باید در خوردن خرما احتیاط کنند :

۱-خوردن خرما برای دیابتی‌ ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌ های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود. خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد زیرا قند موجود در آن انرژی رسانی می‌کند. وی افزود: روزانه ۲ عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود. ساعدی خاطر نشان کرد: خرما برای دیابتی‌ ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

۲-تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست زیرا خرما قند خون را بالا می‌ برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

منبع:هزار گیاه


[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]