پرولاکتین بالا در آزمایش به چه معناست و افزایش پرولاکتین چه علائم و درمانی دارد؟

چهارشنبه 27 اسفند 1399
8:17
کاظم

پرولاکتین توسط سلول‌های موسوم به لاکتوتروف هیپوفیز قدامی ترشح می‌شود. ترشح هورمون پرولاکتین توسط دوپامین هیپوتالاموس مهار می‌شود و در سطح طبیعی و مناسب نگه داشته می‌شود.

در طی حاملگی میزان پرولاکتین به صورت طبیعی و فیزیولوژیک افزایش می‌یابد. بعد از زایمان، پرولاکتین موجب تحریک شیردهی می‌شود. با آغاز شیردهی، پرولاکتین به سطح پایه خود برمی گردد و از اینجا به بعد، عامل حفظ شیردهی، رفلکس مکیدن نوزاد از پستان مادر است.


[ بازدید : 414 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

ورزش و بهبود افسردگی

پنجشنبه 14 اسفند 1399
8:41
کاظم

علائم افسردگی

افسردگی یک اختلال خلقی شایع اما جدی است. این امر باعث علائم شدیدی است که بر آنچه شما احساس می‌کنید، فکر می‌کنید و سایر فعالیت‌های روزانه، مانند خواب، خوردن و یا کار تأثیر مستقیم دارد.برای اینکه این عارضه را تشخیص دهید، علائم باید برای حداقل دو هفته وجود داشته باشد. افسردگی می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگ‌سالی آغاز می‌شود و البته هم‌اکنون در کودکان و نوجوانان نیز به شکلی غالب به رسمیت شناخته شده، اگر چه گاهی اوقات برجسته‌تر از خلق‌وخوی عادی در آن‌ها ظاهر می‌شود.


[ بازدید : 482 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

درمان طب سنتی ناتوانی جنسی

سه شنبه 30 دی 1399
13:30
کاظم

ناتوانی جنسی یا مشکل در نعوظ یک نوع اختلال است که در آن مرد توانایی نعوظ کامل را برای عمل رابطه جنسی ندارد ، این فرآیند به دلیل عصب هایی در مغز است که پیام را به طور کامل به آلت تناسلی ارسال نمی کنند و این موضوع می تواند باعث استرس ، مشکلات در روابط یا مشکل در اعتماد بنفس شود . مطالعات نشان می دهد که حدود 18.4 درصد از افراد زیر 20 سال به اختلال نعوظ مبتلا هستند که این موضوع برای افراد با سن بیشتر مخصوصا افراد بالای 40 سال نیز اتفاق می افتد.


[ بازدید : 499 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

عوارض قرص گاباپنتین و دیسک کمر

پنجشنبه 22 آبان 1399
10:14
کاظم

کپسول گاباپنتین به عنوان یک داروی عمومی و با نام تجاری Neurontin موجود است.قرص گاباپنتین همچنین به عنوان یک قرص به صورت محلول خوراکی بسیار قوی و با انتشار طولانی در دسترس است.کپسول گاباپنتین برای درمان تشنج جزئی در بزرگسالان و کودکان و همچنین برای درمان درد عصبی ناشی از عفونت زونا استفاده می شود.


[ بازدید : 497 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

آشنایی با داروی نیستاتین

شنبه 3 آبان 1399
10:30
کاظم

اشکال دارویی:
قطره، پماد، قرص
نام تجاری:
نیستاتین یک داروی ضد قارچ است که نام خود را از مؤسسه بهداشت ایالتی نیویورک (New York State Institute of Health) گرفته است. زیرا این مؤسسه بود که در سالهای 1950 بوجود آمد. نیستاتین بر کاندیدیازیس (برفک)، که یک عفونت ناشی از کاندیدا است، موثر میباشد. نیستاتین اشکال دارویی مختلف دارد و برای درمان عفونتهای پوست، دهان، گلو، مجرای روده، مری و واژن تجویز می گردد. این دارو از مجرای هاضمه به خوبی جذب جریان خون نمی شود و لذا علیه عفونتهای سیستمیک یا عمومی کمتر استفاده میشود. این دارو شکل تزریقی ندارد.

[ بازدید : 488 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

شکل زبان پس از چشیدن غذا

شنبه 5 مهر 1399
11:13
کاظم

حس چشایی که توسط زبان تامین می شود یکی از احساس پنج گانه است که در تشخیص شوری،شیرینی،تلخی،ترشی و تندی کمک میکند و بیش از 2000 غدد چشایی در زبان این کار را انجام می دهند.

زبان ، زبان انسان


[ بازدید : 539 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

درمان دندان درد شبانه (9 راه برای کاهش درد دندان)

چهارشنبه 19 شهريور 1399
14:42
کاظم

درد دندان یک درد آزاردهنده و حوصله سر بری است که معمولا در طول شب ها بیشتر حس میشود. زمانی که در طول شب با این مشکل مواجه شوید خوابیدن برایتان سخت میشود و ممکن است مدام از خواب بیدار شوید. اگر به کررات با این مشکل مواجه میشوید یا اکنون دچار درد دندان هستید میتوانید با کمک چند راه حل ساده درد را تسکین داده و یا ریشه کن کنید. ادامه مقاله را بخوانید تا با این روش های ساده درمان دندان درد آشنا شوید.


[ بازدید : 315 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

علائم اچ آی وی و ایدز

دوشنبه 10 شهريور 1399
11:47
کاظم

تشخیص ابتلا به اچ‌آی‌وی و ایدز تنها بر اساس علائم قابل اطمینان نیست. علائم اچ‌آی‌وی بسیار به علائم بیماری های دیگر شبیه هستند. بنابراین تنها راه قطعی تشخیص ابتلا به اچ‌آی‌وی، آزمایش اچ‌آی‌وی است.


[ بازدید : 342 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

چگونه از آفتاب سوختگی در تابستان خلاص شویم؟

يکشنبه 26 مرداد 1399
13:47
کاظم

فصل تابستان از راه رسیده است و خورشید بیش از هر زمان دیگری دست‌ودل‌بازی خود را به رخ می‌کشد؛ گاهی اوقات با وجود استفاده از انواع کرم ضدآفتاب و محصولات مراقبت از پوست، باز هم دردی از دردهای آفتاب‌سوختگی درمان نمی‌شود. سوختگی، خارش و دردی که می‌تواند تمام لذت‌های آب‌تنی و گشت‌وگذار تابستانی را به فراموشی بسپارد. برای درمان آفتاب‌سوختگی چه باید کرد؟


[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

علائم و نشانه های حمله قلبی و روش های پیشگیری از آن

يکشنبه 5 مرداد 1399
14:19
کاظم

بسیاری از سکته های قلبی به دلیل مسدود شدن شریان کرونر ایجاد می شود و از ساخته شدن تدریجی پلاک های خونی که خون رسانی را مختل می کند ، ناشی می شود . فشار و درد ناشی از حمله قلبی زمانی احساس می شود که جریان خون در یک قسمت از ماهیچه قلب متوقف خواهد شد و در نهایت به مرگ بافت ختم می شود.



[ بازدید : 321 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]