عوارض قرص گاباپنتین و دیسک کمر

پنجشنبه 22 آبان 1399
10:14
کاظم

کپسول گاباپنتین به عنوان یک داروی عمومی و با نام تجاری Neurontin موجود است.قرص گاباپنتین همچنین به عنوان یک قرص به صورت محلول خوراکی بسیار قوی و با انتشار طولانی در دسترس است.کپسول گاباپنتین برای درمان تشنج جزئی در بزرگسالان و کودکان و همچنین برای درمان درد عصبی ناشی از عفونت زونا استفاده می شود.

چرا از قرص گاباپنتین استفاده می شود؟برای درمان شرایط زیر از کپسول گاباپنتین استفاده می شود:

تشنج: از گاباپنتین برای درمان تشنج جزئی (کانونی) استفاده می شود. این دارو همراه با سایر داروهای تشنج در بزرگسالان و کودکان 3 سال و بالاتر که مبتلا به صرع هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد.
نورالژی پس از هورمونی: این درد ناشی از آسیب عصبی زونا است ، بثور دردناکی که در بزرگسالان ایجاد می شود. زونا بعد از عفونت با ویروس واریسلا زوستر ظاهر می شود که این ویروس در افرادی که مبتلا به آبله مرغان بوده اند رخ می دهد.
گاباپنتین ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی استفاده شود. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد که آن را با داروهای دیگر مصرف کنید.

قرص گاباپنتین برای دیسک کمر ، درد سیاتیک ، کمر درد و دیسک گردن مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به عوارض قرص گاباپنتین و دیسک کمر می پردازیم.

قرص گاباپنتین برای کمردرد خوبه ؟بله امروزه همراه با دارو های ضد التهاب در درمان دیسک کمری بکار می‌رود .

موارد مصرف گاباپنتین چیست ؟گاباپنتین در درمان تشنج ،درد های نورو پاتی که به صورت احساس سوزش خواب رفتگی داغ شدن سرد شدن پاها بروز می کند موثر است . اخیرا گاباپنتین در درمان درد های ناشی از پارگی دیسک کمر و گردن نیز مصرف می‌شود .

گاباپنتین چطور دیسک را خوب می‌کند ؟وقتی در اثر پارگی دیسک روی ریشه عصبی فشار وارد می‌شود .ریشه عصبی مرتب تحریک شده و جریان الکتریسیته از داخل عصب عبور می‌کند . گاباپنتین باعث کم شدن این جریان‌های الکتریکی می‌شود و درد بیمار بهبود میابد . دیسک فرصت پیدا می‌کند تا ترمیم شود .

گاباپنتین چطور باعث کاهش درد می‌شود ؟قرص گاباپنتین یک نورو ترانسمیتر مهاری را به نام GABA تحریک می‌کند . نورو ترانسمیتر ها یا واسطه های عصبی یا میانجی ها از انتهای آکسون ها ( رشته انتهایی سلول های عصبی ) ترشح می‌شود و باعث تحریک رشته عصبی بعدی می‌شود یا مهار تحریک رشته عصبی بعدی می‌شود .

عوارض گاباپنتین چیست ؟مهم ترین عازضه آن سر گیجه و خواب آلودگی است . عوارض گوارشی تورم دست وپا ، تاری دید ،اختلال حافظه ،لرزش ،در موارد نادر تر تب و مشکلات پوستی نیز گزارش شده است .

همچنین بخوانید:

گاباپنتین را چه مقدار مصرف کنیم ؟معمولا با روزانه دو کپسول ۱۰۰ میلی گرم شروع و هر هفته روزانه ۱۰۰ میلی گرم به آن اضافه می‌کنیم و هفته دوم ۲۰۰ میلی گرم صبح و ۲۰۰ میلی گرم عصر و هفته سوم ۳۰۰ میلی گرم صبح و ۳۰۰ میلی گرم عصر می رسانیم.

منبع: drkhani


[ بازدید : 473 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]