درمان دندان درد شبانه (9 راه برای کاهش درد دندان)

چهارشنبه 19 شهريور 1399
14:42
کاظم

درد دندان یک درد آزاردهنده و حوصله سر بری است که معمولا در طول شب ها بیشتر حس میشود. زمانی که در طول شب با این مشکل مواجه شوید خوابیدن برایتان سخت میشود و ممکن است مدام از خواب بیدار شوید. اگر به کررات با این مشکل مواجه میشوید یا اکنون دچار درد دندان هستید میتوانید با کمک چند راه حل ساده درد را تسکین داده و یا ریشه کن کنید. ادامه مقاله را بخوانید تا با این روش های ساده درمان دندان درد آشنا شوید.

علل دندان درد چیست؟ چرا دندان درد میگیرد؟

پوسیدگی دندان یک علت بسیار شایع دندان درد است. در صورت عدم درمان ، پوسیدگی دندان ممکن است منجر به حفره شود. حفره ها هنگامی رخ می دهند که اسیدها و باکتریها مینای دندان را از بین برده و وارد بافتهای ظریف داخل دندان یعنی پالپ دندان میشوند. فرسایش و از بین رفتن مینای دندان می تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدیدی می شود.

عفونت سینوس همچنین ممکن است باعث ایجاد درد دندان در برخی از افراد شود. علائمی مانند درد و فشار ناشی از عفونت ممکن است بیشتر در شب گریبان شما را بگیرید.
سایر دلایل احتمالی دندان درد شامل موارد زیر است:

پر کردن دندان
آبسه های دندان
وارد شدن صدمه و تروما به فک
در آمدن یا جوانه زدن دندان عقل یا هر دندان دیگر
گیر کردن مواد غذایی به لثه ها
دندان قروچه در طول شب
بیماری لثه

9 روش برای درمان دندان درد در شب
دندان درد شرایط سختی برای ما ایجاد میکند اما اگر در هنگام شب درد دندان تجربه کنیم دنیا برایمان جهنم میشود. اما خوشبختانه روش هایی وجود دارد که میتوانند با موفقیت به درمان دندان درد مخصوصا در طول شب کمک کنند.

داروهای ضد درد دهان

مصرف داروهای بدون نسخه (OTC) ضد درد از قبیل استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) یک روش سریع و ثابت شده برای کاهش درد و یا حتی درمان دندان درد است. این داروها قادرند که دردهای جزئی تا متوسط را به خوبی تسکین دهند. هنگام مصرف داروهای ضد درد حتما دوز توصیه شده شرکت سازنده را در نظر داشته باشید. اگر درد دندانتان شدید است ، بهتر است به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و در مورد داروهای مسکن قوی که میتوانند به کاهش درد کمک بیشتری کنند با او صحبت کنید.

کمپرس دندان

استفاده از یک کیسه پر از تکه های یخ و یا یک مشما پر از آب یخ میتواند به تسکین درد دندان کمک کند. بهتر است که مقداری یخ را درون مشما ریخته سپس داخل یک حوله کوچک بپیچید. کمپرس یخ را روی بخشی از دهان و دندان که درد میکند قرار دهید تا عروق خونرسان آن منطقه ریلکس شده و به کاهش و درمان دندان درد کمک کند. هر بار میتوان به مدت 15 تا 20 دقیقه کمپرس را روی محل درد دندان قرار داد.

بالا نگه داشتن سر

اگر به داروی مسکن دسترسی ندارید بهترین کار برای درمان دندان درد قطعا بالا نگه داشتن سر است. اگر سر خودتان را بالا نگه دارید خون کمتری در سرتان جمع میشود و همین باعث کاهش التهاب و درد اضافی میشود. اگر شب ها از خواب بیدار میشوید میتوانید زیر سر خود را کمی بلندتر کنید برای مثال یک بالش بلندتر زیر سرتان بگذارید.

استعمال پمادهای دهانی

علاوه بر قرص و کپسول کاهش درد، برخی از پمادهای دارویی همچنین ممکن است به کاهش درد دندان کمک کنند. ژل های بی حس کننده بدون نسخه OTC و پمادهایی که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند ممکن است ناحیه از دهان و دندان که درد میکند را بی حس کنند. فقط توجه داشته باشید که بنزوکائین برای استفاده در کودکان خردسال مناسب نیست.

شستشوی دهان با آب و نمک

آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است، بنابراین ممکن است التهاب را کاهش دهد. این به نوبه خود به محافظت از دندانهای آسیب دیده در برابر عفونت کمک می کند. شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به از بین بردن هرگونه ذره مواد غذایی یا بقایای به جا مانده در لابلای دندان یا لثه کمک کند.

شستشوی دهان با پراکسید هیدروژن

پریودنتیت یک عفونت جدی در بافت لثه است که به طور کلی در نتیجه سهل انگاری در رعایت بهداشت دهان و دندان رخ می دهد. پریودنتیت و سایر بیماری های لثه می توانند باعث بروز مشکلاتی از قبیل درد دندان، خونریزی لثه ها و دندان ها و حتی تشکیل آبسه دندان شود.

شستشو دهان با دهانشویه حاوی هیدروژن پراکسید میتواند به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می کند. جهت درمان دندان درد با این روش، باید هیدروژن پراکسید را با حجم مسااوی از آب رقیق کرد سپس محلول را داخل دهان چند بار غرغرره کرد. دقت کنید که این روش درمانی برای کودکان مناسب نیست. زیرا کودکان ممکن است به صورت تصادفی محلول را قورت دهند و با عوارض ناشی از آن روبرو شوند.

چای نعنا

نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. منتول ، یک ماده فعال در نعناع است که اثر بی حس کنندگی خفیفی در داخل دهان دارد. نوشیدن مقدار کمی چای نعنا میتواند به تسکین و حتی درمان دندان درد فوری منجر شود.

میخک

یوجینول که یکی از ترکیبات اصلی میخک است می تواند باعث کاهش و درمان درد دندان شود. نتایج یک کارآزمایی بالینی در سال 2015 نشان داد افرادی که بعد از کشیدن دندان، یوجینول را به لثه و دندان خود میزنند با کاهش التهاب و درد دندان روبرو میشوند.

یوجینول به عنوان ضد درد عمل می کند ، بدین معنی که منطقه را بی حس می کند. برای استفاده از میخک برای دندان درد ، میخک ها را در آب خیس کنید تا تبدیل به حالت خمیری شود. سپس خمیر را روی دندان بمالید. از طرف دیگر، به آرامی جویدن یا مکیدن میخک میتواند تاثیر مشابهی در کاهش درد دندان داشته باشد. باز هم دقت کنید که استفاده از میخک به هیچ عنوان در بچه ها صورت نگیرید زیرا بچه ها ممکن است میخک را ببلعند که میتواند دردناک باشد.

همچنین بخوانید:

سیربرای دندان درد

سیر یک محصول بسیار رایج در خانه ها است که از قدیم الایام برای کاهش درد دندان نیز مورد استفاده قرار میگرفته است. آلیسین (که ترکیب اصلی سیر است) اثر ضد باکتریایی خوبی دارد که ممکن است به از بین بردن باکتری های موجود در دهان که منجر به حفره و درد دندان میشوند بسیار موثر باشد. جویدن یک حبه سیر کوچک و خام داخل دهان و درست در جایی که دندانتان درد میکند میتواند راه موثری برای درمان دندان درد باشد.



[ بازدید : 316 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]