انواع سقط خود به خودی

سه شنبه 9 مهر 1398
1:25
کاظم

انواع سقط خود به خودی


سقط جنین یا (Abortion) به ختم حاملگی قبل از هفته ۲۰ بارداری و یا به ختم بارداری در جنین با وزن ۵۰۰ گرم گفته می‌شود. در ۵۰ درصد موارد سقط جنین‌ها در زیر ۱۰ هفته به دلیل اختلالات کروموزومی اتفاق می‌افتد. دکتر شیوا مدنی حسینی جراح زیبایی زنان در ادامه انواع سقط جنین خود به خودی را توضیح می‌دهند.


انواع سقط خود به خودی

۱- تهدید به سقط: اگر مادری دچار خونریزی واژینال شود و قبل از هفته ۲۰ بارداری قرار داشته باشد به آن تهدید به سقط گفته می‌شود. حدود ۵۰ درصد بیماران با خونریزی واژینال ممکن است جنین خود را از دست بدهند و به اصطلاح جنین سقط شود ولی با استراحت و مصرف بعضی داروها ، البته به تجویز پزشک متخصص تا حدی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

۲- سقط غیر قابل اجتناب: وقتی خونریزی واژینال ادامه پیدا می‌کند و انقباضات رحمی بیشتر می‌شود و دهانه رحم باز می‌شود این سقط از نوع اجتناب‌ناپذیر در نظر گرفته می‌شود و دیگر شانسی برای نگه داشتن جنین وجود ندارد و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

۳- سقط ناقص: وقتی خونریزی واژینال ادامه دارد و دهانه رحم باز است و حتی مقداری از نسج جنین خارج شده ولی جنین کامل دفع نشده به آن سقط ناقص می‌گویند که در این مورد نیز حتما باید به پزشک متخصص جهت دفع کامل جنین مراجعه کرد تا از عوارض احتمالی پیشگیری شود.

۴- سقط کامل: وقتی جنین با تمام بافت‌ها کامل خارج می‌شود. اگر چه برای اطمینان از کامل خارج شدن جنین باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

۵- سقط عفونی: گاهی باکتری‌ها به داخل رحم نفوذ می‌کنند و جنین از بین رفته را در بر می‌گیرد و سبب عفونت شدید رحم و گاهی سبب سرایت عفونت به خون و در نتیجه شوک عفونی می‌شود،که نیاز فوری به بستری شدن و درمان آنتی بیوتیک تزریقی و کورتاژ جهت خارج کردن محصولات حاملگی وجود دارد.

۶- سقط مکرر: وقتی خانمی سه سقط مکرر و پشت سر هم داشته باشد به آن سقط مکرر گویند، که نیاز به مراجعه به پزشک متخصص زنان و پیگیری و انجام آزمایشات انعقادی متعدد با نظر پزشک متخصص و تمهیدات لازم قبل از بارداری بعدی دارند.

۷- سقط فراموش شده: وقتی رشد جنین داخل رحم متوقف شده و جنین از بین رفته و دهانه رحم بسته است و مادر خونریزی ندارد، سقط فراموش شده یا Missed Abortion گویند. در این موارد نیز جهت سقط باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سقط و انواع آن می‌توانند به سایت دکتر شیوا مدنی حسینی مراجعه کنند و از دیگر خدمات این پزشک از جمله لابیاپلاستی و عمل جراحی پرینورافی کسب اطلاعات کنند.

منبع: خبر رسمی

[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]