طرز تهیه کرم کارامل

شنبه 12 مرداد 1398
13:40
کاظم

کرم کارامل


Image result for ‫کرم کارامل‬‎

مواد لازم:

  • ۴ عدد تخم مرغ (۲۰۰ گرم)
  • ۱۲۵ گرم شکر
  • یک مقدار وانیل (۶ گرم)
  • ۶۰۰ میلی لیتر شیر
  • و برای کارامل
  • ۵۰ میلی لیتر آب
  • ۴۵ گرم شکر کاستر
  • محتوای نمک در همه مواد باید ۰ باشد.

اگر بخواهید دسرتان بیشتر متورم شود، می توانید از مقدار وانیل بیشتری استفاده کنید ولی فکر می کنم با همین مقدار وانیل گفته شده خوشمزه تر باشد.

شعله پایین فر را با ۱۵۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید.


در گام اول کرم رو درست می کنیم. ۳/۱ شیر را بریزید، بسته وانیل رو باز کنید و همرا ه با شیر بجوشانید. به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا طمع وانیل خیلی خوب وارد شیر شود. کمی آنها را سرد کنید، سپس بقیه شیر ، شکر کاستر و تخم مرغ ها را اضافه کنید. خوب بزنید. اگر از چاشنی وانیل استفاده می کنید، نیازی نیست شیر را خیلی گرم کنید.


اکنون کارامل را درست می کنیم. این یکی کمی طول می کشد. آب و شکر کاستر را داخل یک تابه کوچک بریزید. حال هر دو را بجوشانید تا زمانی که شکر کاملا حل شده و حباب هایی بالای آن ایجاد شود. مانند تصویر. گهگاه با چنگال بهم بزنید اما نه بیش ازاندازه.


بعد از گذشت ۱۰ دقیقه (یا کمی بیشتر) خواهید دید که شکر قهوه ای و طلایی رنگ می شود.


اکنون اگر که نمی خواهید کاراملتان بسوزد به آن نگاه کنید تا به رنگ قهوه ای مورد نظرتان برسد، اجازه ندهید از این مقدار تیره تر شود چرا که ممکن است مزه سوختگی به کارامل اضافه کند. اکنون خیلی سریع زیر تابه را داخل آب سرد فرو کنید، برای مدت کوتاهی فقط برای اینکه این فرآیند پایان یابد.

حالا باید خیلی سریع مقدار مساوی از کارامل داخل ظرف ها بریزید و با دست توزیع کنید تا همه کف ظرف رو کامل بپوشاند.

بعد از گذشت ۱ دقیقه کارامل جامد می شود. این رنگی که در تصویر می بینید رنگ مورد نظر من است.

سپس کرم را به ظرف های کارامل اضافه کنید.


ظرف ها را روی سینی فر بچینید و روی آن ها آب جوش بریزید. تقریبا نصف ظرف را با آب پر کنید و برای مدت ۴۵ دقیقه در فر بگذارید

حالا کرم تنظیم شده. اجازه دهید کرم کارامل سرد شود، سپس روی آن ها را بپوشانید و برای ۲۴ ساعت در فریزیر نگه دارید تا کارامل کاملا حل شده و داخل کرم شود.

لبه داخلی ظرف را با کارد بردارید و کرم کارامل را داخل یک بشقاب بگذارید و سرو کنید.


[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]