یک راه ساده برای درمان معده درد و سایر مشکلات معده در خانه

شنبه 29 تير 1398
8:45
کاظم

یک راه ساده برای درمان معده درد در خانهبرای درمان معده درد شدید به پزشک مراجعه کردم و ایشون بعد از معاینه و چند سوال، داروی من را نوشتن. من گفتم: آقای دکتر مشکلی جدی نیست؟ ایشون گفتند: نه چیز خاصی نیست در دنیا از هر ۳ نفر یک نفر مشکل معده دارد. شما هم جز این دسته هستید!

Image result for feeling sick after eating
وقتی به داروخانه رفتم تا داروها را بگیرم؛ خوشبختانه با پزشک داروخانه آشنا بودم و درمورد داروها پرسیدم که برای چی تجویز شدن؟ چند بسته داروی یکسان بود که به هضم غذا کمک می‌کرد و چند بسته قرص آرامش بخش نیز بود. دارو ها را نگرفتم و دست خالی با معده دردم، به خانه برگشتم.

قصدم این نیست که بگویم کار پزشک اشتباه است. یا پزشک من تجویز اشتباه کرده بود. نه، چرا که علت بسیاری از معده دردهایی که ما تجربه می‌کنیم. به دلیل مشکلات عصبی از جمله استرس و مشکل در هضم غذا است.

بنابراین تا حد زیادی تشخیص ایشان درست بود. اما بحث من این است که وقتی می‌شود بدون دارو این مشکلات را حل کرد، چرا دارو شیمیایی بخوریم!

شروع کردم به مطالعه که برای جلوگیری از مشکلات معده و گوارش چیکار می‌توان کرد؟ و به نکات ساده ای رسیدم و تصمیم گرفتم تا می‌توانم آن‌ها را رعایت کنم. نکاتی مثل:

سعی کنم چند لقمه مانده سیر شوم دیگر غذا نخورم؛ تا معده من بیش از حد پر نشود و به معده فشار وارد نشود.
غذا را تند نخورم و با آهسته خوردن و خوب جویدن غذا به معده خود کمک کنم تا غذا را بهتر و سریع تر هضم کند.
مصرف قهوه و کافئین را کم کنم. چون مصرف زیاد آنها موجب نفخ و ریفلاکس معده می‌شود.
سعی می کنم مواد غذایی را در زمان مناسب خودشان مصرف کنم. مثلاً زمان مناسب نوشیدن آب یا مناسب ترین زمان برای خوردن میوه را رعایت کنم.
۲ ساعت قبل از خواب غذا نخورم .
و در آخر سعی کنم خودم را از موارد استرس زا و ناراحت کننده دور کنم؛ تا علاوه بر داشتن روان سالم، از درد معده که بر اثر ناراحتی اعصاب و استرس ایجاد می‎شود در امان باشم. هر موقع استرس دارم دمونش گل گاوزیان یا بابونه خیلی موجب می‌شود تا آرام شوم. شماهم امتحان کنید.
حتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب ناشتا

نکاتی برای پیشگیری از معده درد گفتم، اما برای درمان معده درد و سایر مشکلات معده مانند نفخ یک راه را پیشنهاد می‌کنم که حاصل تجربه خودم و تمام کسانی است که این روش را امتحان کرده‌اند و به نظرم این روش معجزه می‌کند.

برای حل مشکل معده درد خاکشیر بخورید. اما با روشی که در ادامه توضیح خواهم داد.

خاکشیر برای درمان معده درد معجزه می کند

طریقه مصرف خاکشیر برای درمان معده درد :
۱- در صبح وقتی هنوز چیزی نخوردید و ناشتا هستید، حدود یک قاشق غذا خوری خاکشیر را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. بعد از ۱۰ دقیقه آب روی خاکشیر را بریزید تا خاکشیر شسته و تمیز شود.

۲- یک فنجان آب جوش را با خاکشیرها مخلوط کنید و اجازه دهید ۲-۳ دقیقه همراه کمی نبات که البته نبات دلخواه است؛ بجوشد. اجازه دهید جوشانده خاکشیر ولرم شود و آن را نوش جان کنید.

۳- بعد از خوردن خاکشیر تا یک ساعت چیزی نخورید.

نکته: این نکته خیلی مهم است که : حتماً خاکشیر باید در آب جوش ریخته شود و گرم یا ولرم، ناشتا میل شود.

اگر به طور مکرر دچار معده درد یا نفخ معده می‌شوید؛ حتماً جوشانده خاکشیر را امتحان کنید.

سعی کنید چند روز پشت سرهم جوشانده خاکشیر را بخورید تا خوب معده شست‌وشو پیدا کند. و کاملاً نفخ و دردمعده شما تسکین یابد. همچنین اگر دچار سوزش سر دل یا ریفلاکس می‌شوید؛ توصیه می‌کنم مطلب درمان ریفلاکس و سوزش سر دل را بخوانید.


[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rangsalamti است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]